adet döneminde spor

'Sağlık bilgisi' forumunda Sitem tarafından 1 Ekim 2011 tarihinde açılan konu


  1. adet döneminde spor yapmak zararlımı
    Regl döneminde spor yapmak
    adet döneminde sporun faydaları


    Adet sendromu ve spor

    [​IMG]

    Kadınlarda adet öncesi oluşan sinir, stres ve bazı bölgelerdeki şişkinliklerle sağlık sorunlarına yol açan sendrom döneminin, "mutluluk hormonu" oluşumuna yol açan sporla daha rahat atlatılabileceği bildirildi.

    Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Cerrahi Tıp Bilimleri Kadın Hastalıkları ve Doğum Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yılmaz Atay, kadınların adet öncesinde ve adet oldukları dönem içinde yaşadıkları sıkıntılara ilişkin şu önerilerde bulundu:

    • Sinir, stres ve vücutta şişkinliklere ve başka sağlık sorunlarına yol açan sendrom dönemi, "mutluluk hormonu" oluşumuna yol açan sporla daha rahat atlatabilir.
    • Adet döneminde yapılan hafif tempolu koşu veya yürüyüşün ağrıları tetiklediği yönündeki yaygın düşünce doğru değildir.
    • Sporun dışında tedavi olarak, psikoterapi, doğum kontrol hapı ve B6 vitamini kullanılabilir.
    • Ağrılarını azaltmak için bu ilaçların dışında kullanılanların faydası olmaz.
    • Çay, kola, çikolata ve kahve tüketimi, sancılara ve baş ağrılarına neden olur.
    • Kadınlar, adet döneminde ve öncesi bir kaç günde daha fazla uykuya ihtiyaç duyar. Kadınlar kendilerini iyi hissedene kadar uyumalı. Bu, ağrıları hafifletecektir.