Adet Döneminde Metabolizma

'Sağlık bilgisi' forumunda ZORBEY tarafından 5 Ağustos 2011 tarihinde açılan konu


  1. regl döneminde metobolizma
    Adetliyken Metabolizma Hızlı Mı Çalışır

    Bazal metabolizma hızı ve dinlenme metabolizma hızı bu dönemde etkilenirler. Metabolik hızlar yumurtlama anından bir hafta öncesinde en düşük seviyelere iner. Menstruasyondan hemen önce ise en yüksek seviyesinde seyreder.

    Adet dönemi öncesi ve sonrasında birçok kişide yeme davranışında değişiklikler başlamaktadır. Adet dönemi öncesi bir hafta tatlı yeme isteği artarken bir sonraki hafta da çok protein ağırlıklı besinler daha iştah açıcı bir hale gelmektedir. Hormonal değişiklikler sonucu ortaya çıkan bu durumda östrojen düzeyinin yükselmesi karbonhidratlı besinlere olan ilgiyi (!) artırmaktadır. Adet dönemi öncesi bir haftalık zaman boyunca kadınların bazal metabolizma hızında 200-500 kalorilik artış görülebilmektedir. Buna karşın kadınlar vücutta biriken su ve şişlik hissi ile ağırlıkta meydana gelen artışı azaltmak için yiyecek tüketimini sınırlayıp enerji alımlarını kısıtlamaktadırlar. Artan metabolizma hızı nedeniyle aşırı bir enerji kısıtlamasına gitmeye gerek yoktur. Sadece tüketilen yiyeceklerin bu dönemde de yeterli ve dengeli bir şekilde alınmasına dikkat edilmelidir. Tercih edilen karbonhidratlı besinin glisemik indeksinin düşük olması sürekli tatlı yeme isteğinizi azaltacaktır. Örneğin tüketilen karbonhidrat kaynaklarının hamur tatlıları, çikolata, kek, kurabiye yerine meyve, sütlü tatlı, meyveli yoğurt şeklinde tercih edilmesine özen gösterilmelidir.