Açlık hissi veren yiyecekler

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Destina tarafından 31 Temmuz 2009 tarihinde açılan konu


  1. Açlık hissini uyandıran yiyecekler
    Açlık hissinizi bastıran yiyecekler
    Kan şekerini hızlı yükselten yiyecekler daha çabuk acıkmanıza, yavaş yükseltenler ise kana geç karıştırdıkları için uzun süreli tok hissetmenize sebep olur.
    Besinlerin kan şekerini yükseltme hızlarına glisemik indeks adı verilir.
    [​IMG]
    Patates, havuç, mısır, bezelye gibi glisemik indeksi yüksek gıdalar geçici tokluk hissi yaratır kısa bir süre sonra yeniden yemek yeme hissi doğurur. Vitamin ve mineraller açısından zengin bu besinleri hayatınızdan tamamen çıkarmak doğru değildir.

    Küçük porsiyonlarda yan besin olarak tüketmek hem sağlığınızı korumak hem de formunuzu dengede tutabilmek için gereklidir.
    Glisemik indeksi yüksek, açlık hissi yaratan ancak vitamin ve mineraller açısından zengin yiyecekleri şunlardır:

    Havuç

    Beta karotenin yoğun olarak bulunduğu havuç, cilt sağlığının korunmasında önemli rol oynar. C vitamini, potasyum, B6 vitamini, K vitamini gibi içerdiği vitamin ve minerallerle güçlü bir antioksidandır. Göz sağlığının korunmasına, kan şekerinin dengelenmesine, katarakt gelişimini önlemeye, kolon kanserine karşı koruyucu özelliğe sahiptir.

    Patates

    Patates yüksek oranda C vitamini içerir. Kansere karşı koruyucu özelliği vardır ve vücutta serbest radikallere karşı savaşır. Patatesin içeriğinde bulunan vitamin ve mineraller; kalp sağlığını, beyin ve sinir sistemi sağlığı, kan hücrelerinin yenilenmesine, kolesterolün dengelenmesine, kolon kanserine karşı korunmaya yardımcıdır.

    Mısır

    C vitamini, B1 vitamini, fosfor, manganez gibi vücut sağlığı için faydalı vitamin ve mineralleri içinde barındıran mısır akciğer kanserine karşı koruyucudur. Strese karşı bağışıklık sisteminin zarar görmesini önemli derecede engeller. Hafızanın güçlenmesi için en destekleyici besinlerden biridir.

    Bezelye

    İçeriğinde 8 vitamin, 7 mineral bulunduran bezelye besin öğeleri açısından oldukça zengindir. Kemik sağlığını koruyucu, kan akışını hızlandırıcı özelliğe sahiptir. İçerdiği C vitamini etkisiyle kansere karşı koruyucu besinlerden biridir.

    Görüldüğü gibi doğadaki tüm sebze ve meyveler sağlığımızı korumak için gereklidir. Her alanda olduğu gibi beslenirken de dengeyi korumak önemlidir. En yararlı diye nitelendirilen bir yiyeceği sürekli yemek sağlığınızı tehdit eden bir unsur haline gelebilir.