Aç Kalmadan Zayıflamak, Aç Kalmadan Nasıl Kilo Verilir

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda ZeuS tarafından 31 Temmuz 2011 tarihinde açılan konu


  1. Aç Kalmadan Nasıl Kilo Verilir,
    aç kalmadan zayıfla,
    Zayıflamak İçin Uygulanması Gerekenler


    [​IMG]
    Aç Kalmadan Zayıflamak İçin Ne Yapmalıyım

    Kilolu olmak insanın başlıca sorunlarından biridir.Fazla kilolar dış görüşünüzü ve özgüveninizi olumsuz yönde etkileyebilir.Zayıflamak için birçok yöntem vardır.Çoğunda sürekli birşeyler feda etmek zorunda kalırsınız.
    Ya aç kalırsınız ya kilometrelerce koşmak gerekir.
    Aşağıda verilen yöntemde bunlara gerek kalmayacak.İşte Aç Kalmadan Zayıflamanın yöntemleri, Aç Kalmadan Kilo Verme yolları;

    Medicana International Ankara Hastanesinden uzman diyetisyen Müge Özturna, stres, yoğun çalışma temposuna bağlı beslenme düzeninde bozukluk, fast-food beslenme tarzı ve hareketsiz yaşam gibi birçok olumsuz faktörün etkisiyle her geçen gün artan obezitenin, sağlığı tehdit ettiğini söyledi.Pek çok kişinin hem sağlıklı hem de güzel bir vücut yapısına sahip olabilmek için çeşitli diyetler yaptıklarını ve düzenli spor alışkanlığı kazanmaya çalıştıklarını belirten Özturna, kimi zaman zayıflayabilmek için kişilerin tamamen sağlıksız diyet programlarına girebildiğini ifade etti. Özturna, bu tür diyetlerin yarardan çok zararlı olduğunu ve insan metabolizmasını tamamen bozduğunu vurguladı.

    Özturna, “Önemli olan diyetinizde her besin grubuna belirli miktarlarda yer vermeniz. İşin püf noktalarından biri de size uzun süre tokluk hissi veren besinleri tüketerek zayıflamanız veya formunuzu korumanızdır” diye konuştu. Bunları doğru bir şekilde gerçekleştirebilmek için kararlı olunması gerektiğini belirten Özturna, diyet yaparken 12 altın kurala dikkat edilmesi gerektiğini ifade etti.

    Zayıflamak İçin Uygulanması Gerekenler

    1- Alışverişte düşük kalorili, düşük glisemik indeksli olan besinlere öncelik verilmesi, küçük sepet kullanılması gerekiyor.

    2- Ana öğünlerde tüketilen besin miktarının yarı yarıya azaltılması, bu besinler yerine salata ve sebze garnitürlerinin miktarının artırılması isteniyor.

    3- Tüketilen besinlerin yağ miktarının azaltılması, salatalara ve yemeklere yağlı soslar, ketçap ve mayonez ilave etmek yerine kuru meyve, susam, sirke ve limon eklenilmesi öneriliyor.

    4- Ara öğünlerin atlanmaması, ara öğünlerdeki besinlere salatalık, domates gibi söğüş tüketilebilecek sebzelerin ilave edilmesi daha doyurucu oluyor.

    5- Fast-food tüketiminden kaçınılması, tüketilmesi halinde ketçap-mayonez gibi soslar yerine domates ve yeşillik ilave edilmesi isteniyor.

    6- Gün boyunca bol su tüketilmesi, özellikle yemeklerden önce 1-2 su bardak içilmesine özen gösterilmesi gerekiyor.

    7- Nerede olunursa olunsun beslenme programından çıkılmaması önem taşıyor.

    8- Her zaman aynı besinlerin tüketilmemesi ve farklı besin gruplarının gün içinde tüketilmesine özen gösterilmesi vurgulanıyor.

    9- Düzenli egzersiz yapılması isteniyor.

    10- Yemek servisinin küçük tabaklarla yapılması ve tüketecek besinlerin göz önünde bulunduracak şekilde tabaklara konulması tavsiye ediliyor.

    11- Uzun saatler boyunca mutfakta vakit geçirilmemesi isteniyor ve son olarak da sürekli yemekle ilgili planlar yapılmaması öneriliyor.

    12- Önemli olan diyetinizde her besin grubuna belirli miktarlarda yer vermeniz. İşin püf noktalarından biri de size uzun süre tokluk hissi veren besinleri tüketerek zayıflamanız veya formunuzu korumanızdır.