6 Yaş Çocuk Gelişim Özellikleri

'Bebek Bakımı' forumunda EyLüL tarafından 10 Aralık 2011 tarihinde açılan konu


  1. 6 Yaş Gelişim Özellikleri Nelerdir
    6 Yaş Gelişimi ve Özellikleri
    6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri

    Bu yaşlarda çocuklar oyun çağının birçok özelliklerini gösterir, 6 yaş zihni ve duygusal gelişmeleri bakımından okula devam edebilecek kadar olgun olunan bir yaştır.

    Dil Gelişimi

    Dil çok zenginleşir. Çocuk çok fazla kelime öğrenir.
    Toptan görüş" hakimdir, Bunun için okuyacağı harflerden başlamak yerine, çocuk için anlamlı olan cümlelerden başlamak daha uygundur.

    Sessiz okuması, sesli okumasına nazaran daha hızlıdır.
    Bu çağın sonuna doğru yabancı dil öğrenmeye hazır hale gelir.

    İlgiler
    Temsil oyunlarına ilgi, hayvanlarla ilgili temsiller, şarkılı temsillere ilgi devam eder.

    Kızlar büyükler gibi giyinmeye, evcilik oynamaya

    Erkekler Şoförlük, Pilotluk, Askerlik gibi oyunlar oynamaya yönelirler.
    Böceklere ve diğer hayvanlara ilgi görülür.

    Moral Gelişimi
    îyilik ve kötülük kavramları, ana-babanın beğendiği ve beğenmediği davranışları ile ilgili olarak değişir.
    Davranışlarının büyükler tarafından beğenilmesine önem verirler, Kusurlu görünmek onları endişelendirir.
    Başkalarına zarar vermek kötüdür" gibi genel değer yargılarına varabilirler. Bu dönemde çocuklara hangi davranışların iyi veya kötü olduğunu tanıtmak faydalıdır.

    Duygusal Gelişim
    • En önemli duygusal ihtiyaçları sevilmek, beğenilmek, değer verilmektir. Anne, baba, öğretmen tarafından ne kadar ilgi ve sevgi görürlerse, ruh sağlıkları o kadar yerinde olur.
    • îlgi merkezi olma isteği kuvvetlidir.
    • Başarılı olma ihtiyacı kuvvetlidir. Gerçek başarılar elde edemezlerse hayali başarılarla övündükleri görülür.
    • Bu dönemde korku, öfke, kıskançlık, neşe, sevgi gibi duygular bir çocuğun gününü birbiri ardına doldurabilir. Duygusal halleri çabuk değişir.
    • Arkadaşlarla ilişkiler
    • Bu yaşta grup halinde oyun oynayabilirler.
    • Arkadaşlık kısa sürelidir.

    Genellikle yakın arkadaşlarının kendi cinslerinden seçerler.
    Fakir-zengin ayrılığı gözetmezler. Fakat başka sınıf, okul ve çocuklara karşı cephe alırlar.
    Giyim, Konuşma, zevk bakımından çocuk, arkadaşlarını taklit eder. Rekabete girer. Sosyal yönden prestij kazanmak amacıyla güç gösterilerine girerler. Eşya ve aileleriyle övündükleri görülür.

    Aile ilişkileri
    Aile büyüklerine karşı tavır takınır, yaramazlık eder.
    Çoğu zaman kişiliğini gösterme, bağımsız olabilme çabasıyla inatçılık, dik başlılık, itaatsızlık olabilir.
    Büyüklerinin her şeyi daha iyi bildikleri ve yaptıklarını düşünürler. Ebeveynlerini kendine örnek seçer.
    Okulda günün önemli bir kısmını geçirmesine rağmen ana-baba sevgi ve ilgisine ihtiyacı çok kuvvetlidir.

    Öğretmen ile ilgili bölüm
    Çocuk öğretmenine büyük ilgi ve hayranlık duyar. Kendini beğendirmek için elinden geleni yapar.
    Çok görülen şikayet olayı, çok kere öğretmenin ilgisini çekmek için yapılır.
    Tenkitler çocuklarda çok büyük etki yapar. Alay ve şakalarda alınır.

    [​IMG]