6 Adımda Diyetsiz Kilo Verin!

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda EyLüL tarafından 27 Eylül 2011 tarihinde açılan konu



  1. Diyetsiz Nasıl Kio verisiniz?
    Kilo Vermenin 6 Altın kuralı Nedir?
    Altı Adımda Kilo Vermek İçin Neler Yapmalısınız?

    [​IMG]
    KALORİLERİNİZİ İÇMEYİN:
    Özellikle yaz aylarında daha fazla meşrubat tüketilir. Bunu su, şekersiz çay, ayran, limonata veya maden suyu gibi bir içecek tüketerek doğru bir beslenme alışkanlığıyla değiştirebilirsiniz. Böylece gereksiz yere kalori almanın önüne geçebilirsiniz

    [​IMG]

    HER ZAMAN KAHVALTI EDİN:
    Her sabah güne kahvaltı ederek başlamak için zaman ayırmanız, gün içinde size pahalıya patlayacak birçok hatayı yapmanızı önleyecektir. Bu çok önemli öğünü atlamak, öğleden sonra kontrol edilemez bir iştahın oluşmasına, kötü yiyecek seçimlerine, hatta gece yarısı atıştırmalarına neden olabilir.
    Ayrıca, çok uzun süre bir şey yemeden durmak, metabolizman yavaşlamasının da en önemli nedenlerinden biridir.


    [​IMG]

    SEBZE VE MEYVELERİ OLABİLDİĞİNCE HER ÖĞÜNE KATIN:
    Sebze ve meyvelerin, besin değerleri yüksek olsa da, kalorileri düşüktür. Su ve lif içerikleri avantajdır. Ancak, tereyağında sote veya kızartılanlardan uzak durmaya çalışın. İyice yıkandıktan sonra kabuğuyla tüketilen elma, armut gibi meyveler, posa yönünden çok zengindir. Posanın sindirilmesi daha uzun sürdüğü için kendimizi daha uzun süre tok hissederiz.

    [​IMG]

    DONMUŞ SAĞLIKLI YİYECEKLERİ HAZIR BULUNDURUN:
    Donmuş sağlıklı yiyecekler, akşamları sağlıklı bir yemek hazırlayacak zaman bulamadığınızda iyi bir alternatiftir.
    [​IMG]

    TAHILLARI TÜKETİN:
    Tam tahıllı ekmek ve krakerleri günlük tükettiklerinizin içine katmak, doğru seçimlerdir. Yulaf gibi tam tahıllar, rafine olmuş karbonhiratlardan daha uzun süre kendinizi tok hissetmenizi sağlar. Bir dilim tam buğday ekmeği ya da kahverengi pirinç ya da bulgur doğru seçimlerdir. Salatanın yanında yiyeceğiniz bir dilim buğday ekmeği, kendinizi tok hissetmenize yardım edecektir. Ara öğün olarak meyve tüketmenizin mümkün olmadığı durumlarda, çalışıyorsanız iş yerindeki çekmecenizde bulunduracağınız tahıllı krakerler size yardımcı olacaktır

    [​IMG]

    YETERLİ MİKTARDA DİNLENİN:
    Yeteri kadar dinlenmenin, kilo verme başarınız üzerinde direkt etkisi olduğunu biliyor muydunuz? Yeterli uyumamak, kendinizi dermansız hissetmenize ve bunun sonucu olarak kalorisi yüksek yiyecekler seçmenize yol açabilir. Yeterli uyumak ve dinlenmek, aynı zamanda sizin daha fazla egzersiz yapabilmeniz için gerekli olan enerjiye sahip olmanızı garantiler. Fazladan uyumaya fırsat bulamasanız da, her gün kendinize zaman ayırmaya, derin nefes alıp vermeye veya sizi sakinleştiren bir müzik dinlemeye çalışın.