4 Yaş Çocuğu Özellikleri

'Bebek Bakımı' forumunda ZeuS tarafından 5 Ağustos 2011 tarihinde açılan konu


  1. 4 Yaş Çocuğu,
    dört yaş çocuğunun özellikleri,
    4 yaş çocuğunun gelişim özellikleri


    4 Yaş Çocuğu Özellikleri şöyle sıralanabilir;

    4 Yaş çocuğu isteklerinin anında yerine getirilmemesini anlayışla karşılar. O artık kendi dışındaki dünyanın kuralları olduğunu , başkalarının hak ve istekleri olduğunu görür sonuçta beklemeyi öğrenir.


    • Bu yaş çocukları her iki cinsten birkaç çocuğu oyun arkadaşı olarak seçebilir. Okul döneminde ise kendi cinsinden arkadaş seçmeye özen gösterir.
    • Sorgu çağı 4 yaşında en üst seviyeye ulaşır.
    • 4 yaş çocukları çok hareketli bir görüntü sergiler tırmanarak bisiklete binerek, merdivenleri yardımsız ve ayak değiştirerek çıkarak pek çok gelişmiş hareketi gerçekleştirebilir.


    MOTOR BECERİLER

    • Merdivenlere ve ağaçlara tırmanır.
    • Parmak ucunda durabilir , yürüyebilir ve koşabilir.
    • Üç tekerlekli bisiklete binmede ustalaşmıştır.
    • Tek ayağının üstünde durabilir.
    • Dizlerini kırmadan öne eğilebilir ve yerden bir nesneyi alabilir.
    • Top atma , yakalama, zıplatma ve tekmeyle vurmayı başarabilir.


    İnce Motor Beceriler Olarak

    • Gözlerini ayrı ayrı kapatabilir ve tek gözle kaldığında bazı nesneleri toplayabilir.
    • Boncukları ipe dizebilir.
    • Küplerden kuleler yapabilir.
    • Taklit ederek sağ ve sol elini tam olarak açar ve baş parmağını her bir parmağına dokundurabilir
    • Kalemi başarı ile tutar ve kullanır.
    • Örneğe bakarak bazı harf ve işaretleri çizebilir.
    • Çizdiği insan resminde baş, kol, bacaklar ve parmaklar belirgindir.
    • Resimlerini çizmeden önce ne çizeceğini söylemeye başalar.
    • Dört temel rengi çok iyi eşleştirir.


    DİL BECERİLERİ

    • Yakın geçmişteki olayları birbiri ile ilişkilendirerek anlatır.
    • Adını , soyadını , ev adresini ve yaşını söyleyebilir.
    • 20 ye kadar ezbere sayabilir, nesne sözcük arasında eşleştirme yapabilir, yaptığı eşleştirmeler ile 4 ya da beşe kadar sayabilir.
    • Şakalardan ve fıkralardan zevk alır, argo ve uygunsuz sözlerden hoşlanır.
    • Konuşması dilbilgisi kurallarına uyar ve tümüyle anlaşılabilir. Konuşması artık çok fazla çocuksu ifadeler taşımaz.
    • Sürekli olarak Neden? Ne zaman ? Niçin? Sorularıyla ısrarla sözcüklerin anlamlarını sorar.
    • Uzun öyküleri dinler , gerçek ve düş ürünlerini bazen karıştırarak anlatır.
    • Çocuk şiirlerini ve şarkılarını ezbere söyler.


    SOSYAL BECERİLER VE OYUN

    • Yemek yerken kaşık ve çatalı ustalıkla kullanır.
    • Dişlerini fırçalar ve ellerini yıkar ve kurular.
    • Özbakım becerilerini kolaylıkla gerçekleştirir kıyafetlerini rahatlıkla giyip çıkarabilir fakat ayakkabı , giysi bağlarında ve arka düğmeleri iliklemede yardıma gereksinim duyar.
    • İnatçı bir görüntü sergiler ve bağımsızlığına çok düşkündür ve kendi isteğiyle hareket temek ister.
    • İstekleri gerçekleşmeyince yetişkinler ve arkadaşlarıyla çok az da olsa kaba bir uslupla konuşur. Arkadaşlarıyla kavga eder.
    • Artık gelişmeye başlayan bir mizah anlayışı vardır.
    • Dramatik oyunlar sergilediği kılıktan kılığa girdiği oyunları tercih eder.
    • Yaratıcılığını ortaya koyduğu ve değişik evde bulduğu bazı malzemelerle farklı şeyler üretmeye başlar.
    • Yetişkinler ve arkadaşları ile hem işbirliği içinde hem de çatışma halindedir. Ama bu süreçte vurmak yerine sözlerini kullanarak tartışması gerektiğini öğrenir.
    • Oyun oynarken sıra beklemesi gerektiğini öğrenir.
    • Kendinden küçüklere karşı sevecendir , ilgi gösterir ve oyu arkadaşlarının duygularını anlamaya çalışır.
    • Geçmiş, şimdiki ve gelecek zaman hakkında yeterli bir değerlendirme yapabilir.