4. Sınıf Veli Toplantı Tutanağı

'Bilgi Rehberi' forumunda EyLüL tarafından 5 Nisan 2012 tarihinde açılan konu


  1. 4. Sınıf Veli Toplantısı Tutanağı





    4. Sınıf Veli Toplantı Tutanağı Örneği





    ..................... İlköğretim Okulu Müdürlüğüne

    ..........................



    2010 – 2011 Eğitim Ve Öğretim Yılının İkinci Dönem Birinci Veli Toplantısı 13.10.2011 Çarşamba Günü Saat 1130 İle 1230 Saatleri Arasında Okulumuz Çok Amaçlı Salonunda Aşağıdaki Gündeme Göre Yapılacaktır.

    Bilgi Ve Gereğini Arz Ederim.



    12 / 10 / 2011

    .....................................

    4/A Sınıfı Öğretmeni

    Gündem

    1. Toplantının Açılışı Ve Saygı Duruşu

    2. Toplantı Tutanağını Yazacak Velinin Seçimi

    3. Toplantı Gündeminin Okunması, Yeni Gündem Maddelerinin Belirlenmesi

    4. Açılış Konuşması

    5. I. Yarıyılın Değerlendirilmesi

    6. Ders Araç Ve Gereçlerinin Özenli Kullanımı

    7. Ders Araç Ve Gereçlerinin Eksiksiz Olarak Sınıfa Getirilmesi

    8. Öğrencilerin Evde Çalışma Teknikleri

    9. Başarı Değerlendirme Sınav Takvimi

    10. Okul Ve Sınıf Kuralları

    11. Beslenme – Temizlik – Kıyafet

    12. Öğrencilere Kitap Okuma Alışkanlığının Kazandırılması

    13. Okulun Ekonomik Sorunlarının Konuşulması

    14. Dilek Ve Temenniler

    15. Kapanış



    Uygundur.

    12 / 10 / 2011



    ........................................

    ............................. İlköğretim Okulu Müdürü



    .................................... İlköğretim Okulu ....................... Sınıfı Veli Toplantı Tutanağı

    Toplantı Yeri : Çok Amaçlı Salon
    Toplantı Tarihi : 13.10.2011
    Toplantı Saati : 11.30



    Gündem Maddeleri:

    1 - İstiklal Marşı’nın Okunması, Açılış Ve Yoklama
    2 - Öğrenci Velileriyle Tanışma, Veli Temsilcisinin Seçilmesi
    3 - Öğrencilerin Sağlık, Temizlik, Beslenme Alışkanlıklarının Görüşülmesi
    4 - Öğrencilerin Ve Sınıfın Başarılarıyla İlgili Bilgi Verilmesi
    5 - Öğrencilerin Devam-Devamsızlıklarının Görüşülmesi
    6 - Uygulanmakta Olan Yeni Programın Çeşitli Yönleriyle Ele Alınması (Ekonomik Boyutu Da Bu Kapsamda Ele Alınacaktır.)
    7 - Öğrencilerin Araç-Gereç Ve Kaynak İhtiyaçlarının Görüşülmesi
    8 - Sınıf Kitaplığında Eksikliklerin Giderilmesi Ve Kitaplığın Zenginleştirilmesi Konusunda Velilerin Bilgilendirilmesi
    9 - Öğrencilerin Akademik Başarısında Okul-Öğrenci- Veli İşbirliğinin Öneminin Vurgulanması Ve Ortak Bir Anlayış Benimsenmesi
    10 - Performans Ve Proje Ödevlerinin Yapılması, Velilerin Öğrencilerin Ders Sunumlarına Katılımı
    11 - Evde Ders Çalışma Ortamlarının Hazırlanması
    12 - Öğrencilerin Kılık-Kıyafet, Temizlik Ve Beslenme Durumlarının Görüşülmesi
    13 - Dilek Ve Temenniler



    Tutanak

    1. Sınıf Öğretmeni ..........................., Öğrenci Velilerine “Hoş Geldiniz” Diyerek Toplantıyı Açtı. İstiklal Marşı’nın Okunmasının Ardından; İmza Almak Suretiyle Toplantıya Gelen Veliler Tespit Edildi. Elli Velinin Toplantıya Katıldığı Görüldü.

    2. Gündem Maddeleri Okundu. Veli Temsilcisi Olarak, ......................., .............. Seçildi.

    3. Haftalık Temizlikleri, Günlük El, Yüz, Diş Temizlikleri Ve Elbise Temizliklerinin Genel Olarak Önemi Anlatıldı. Bu Yaşlarda Kazanacağı Davranışların Tüm Hayatlarını Etkileyeceği Hatırlatılarak Tavsiyelerde Bulunuldu. Velilerde Bu Tavsiyelere Uyacaklarını Söylediler. Öğrencilerin Oluşan Sağlık Sorunlarına Hemen Müdahale Edilmesi Gerektiği Yoksa Bu Sorunların İleride Çözüme Kavuşturulamayacak Şekilde Büyüyebileceği Hatırlatıldı. Sabah Kahvaltısının Önemi Üzerinde Durularak Velilerden Kesinlikle Çocuklarına Kahvaltı Hazırlamaları İstendi. Okula Getirebilecekleri Beslenmelerde İlk Hafta Verilen Menüye Sadık Kalmaları İstendi. Çocuğun Mümkün Olduğunca Evde Hazırlanan Doğal Yiyecekleri Tüketmesinin Hem Sağlıklı Beslenme Hem De Bilinçli Tüketici Bireyler Yetiştirilmesi Adına Yararlı Olacağı Hatırlatıldı. Bütün Veliler Bu Görüşlere Katıldıkları Söylediler.
    Günde En Az 2 Defa Diş Fırçalanması Gerektiği Belirtilerek Bunun Bir Alışkanlık Olması Gerektiği Sınıf Öğretmeni Tarafından Belirtildi. Haftada En Az 2 Defa Banyo Yapılması Gerektiği Söylendi. Hasta Olan Öğrencilerin Okula Gönderilmemesi Gerektiği Aksi Takdirde Okulda İyileşemeyeceği, Dikkatini Derse Toplayamayacağı Ve Diğer Arkadaşlarını Da Psikolojik Olarak Etkileyeceği Anlatıldı. Domuz Gribi Hakkında Bilgi Verildi. Hastalığın Nasıl Bulaştığı, Belirtileri, Korunmak İçin Neler Yapılabileceği, Tedavi Süreci, Ev Ve Eşya Temizliğinde Yapılması Gerekenler, Yetişkin Ve Çocuklarda Acil Müdahale Gerektiren Durumlar Detaylı Bir Şekilde Anlatıldı.

    4. Okulda Yapılan Çalışmaların Mutlaka Evde Tekrar Edilmesi Gerektiğini Belirterek, Öğrenilenlerin Tekrarlanmasının Bilginin Kalıcılığı Üzerindeki Önemini Anlattı.
    “Plansız Ve Programsız Çalışmalar Öğrenciyi Derslerden Uzaklaştırır, Bu Bakımdan Özellikle Evde Çocuklarımızı Planlı Ve Programlı Çalışmaya Yöneltmemiz Gerekmektedir. Verilen Ödevlerin Öğrenciyle Birlikte Yapılması Ancak Velinin Sadece Yardımcı Olması Ödev Yapmaması Belirtildi. Okulda Öğrenilen Bilgilerin Evde Düzenli Olarak Tekrarının Yapılması Öğrenmeyi Ve Anlamayı Hızlandırır. İşte Burada Görev Velilerimize Düşmektedir; Bu Tekrarın Veya Verilen Ödevlerin Yapılmasının Takibi, Denetlenmesinin Yapılması Öğrenmenin Kalıcılığı Açısından Önemlidir. Bu Yüzden Düzenli Olarak Kontroller Yapılmalı, İlgilenilmelidir. Bu Kontrollerin Öğrenciyi Baskı Altında Tutan, Bıktırıcı Tutum Ve Sözlerden Uzak Olması Gerekmektedir. Aksi Takdirde Bunlar Öğrenciyi Ders Ve Okuldan Uzaklaştırır, Soğutur.” Dedi. Her Şeyin Ders Olmadığı Davranışların Daha Önemli Olduğu Israrla Anlatılmaya Çalışıldı. Öğrencilerde Görülen Yalan Söyleme Alışkanlığının; Birlikte Hareket Edildiği Takdirde En Aza İndirileceği Söylendi.

    5. Öğrencilerin Okula Gelmelerine Mani Bir Durum Olmadıkça Derslerden Geri Kalmamaları Konusunda Velilere Bilgi Verildi. Öğrencinin Hasta Olması Durumunda Kesinlikle Okula Gönderilmemesi Gerektiği Vurgulandı. Bu Gibi Durumlarda Öğrenci Daha Da Hasta Olmakta Hatta Durumu Kötüye Gitmektedir. Bu Gibi Durumlara Daha Dikkatli Olunması İstendi.

    6. Eğitim Öğretim Deki Yeni Programlar Hakkında Velilere Bilgiler Verildi. Yeni Programın Getirdiği Yenilikler Ve Bu Yeniliklerde Velilerin Yapması Gerekenler Açıklandı.

    7. Kitap Okumanın Önemi Sınıf Öğretmeni Tarafından Velilere Anlatıldı. “Küçük Yaşlarda Kazanılacak Okuma Alışkanlığı İleride Onların İyi Birer Okuyucu Olmalarını Sağlayacaktır. Böylece Anlama Yetenekleri De Gelişecektir.” Denildi. Kitaplığın Zenginleştirilmesi Gerektiği Belirtildi. Bu Amaçla Sınıf Kitaplığına Farklı Türde Hikâye Kitabı Seti Alınması Gerektiği Söylendi.

    8. Sınıf Kitaplığımız İçin Alınması Gereken Hikâye Kitapları Hakkında Bilgi Verildi. Bu Konuda Sınıf Temsilcilerimizin Yardımı İle Bir Kitap Alınması Kararlaştırıldı. .

    9. Veli Öğrenciye Nasıl Yardımcı Olmalı:

    A) Öğrenci Soru Sorduğunda Direk Sorunun Cevabını Vermeyiniz. Soru İle İlgili Sorular Sorun Onlara Cevap Alın Ve Hangi Yöntemle Bulunabileceği Kendisi Tarafından Belirlenmeli. Böylece Soruyu İyi Okuyup Anlamasını Sağlarsınız.
    B) Sence Ne Yapmalıyız Ben Bilmiyorum Diyerek Önce Onun Tahmini Alınmalıdır. Eğer Cevap Alamıyorsunuz Farklı Şekillerde Çözümler Önerin Bakalım Doğru Yönteme Kendisi Karar Verebilecek Mi? Bakalım Sizin Verdiğiniz İlk Seçeneğimi Yoksa Mantıklı Olanı Mı Tercih Edecek?
    C) Anlamadığı Temel Bir Konu İse Lütfen Hemen Öğretmene Yönlendirin.
    D) Ödevlerini Mutlaka Kontrol Edin Mümkünse Birlikte Kontrol Edin.
    E) Yanlış Cevapla Üzerinde Tartışın.
    F) Benim Çocuğum Nasılsa Dersini Yapıyor Diyerek Asla Başıboş Bırakmayın. Kontrolsüz Ve Denetlenmeyen Bilgi Yanlış Öğrenilirse Düzeltilmesi Hem Vakit Alır Hem De İşimizi Zorlaştırır.

    Öğrenciler Nasıl Ders Çalışmalı Ve Ödev Hazırlıkları Hakkında Bilgi Verildi. Öğrencilerin Televizyon İle Bilgisayarla Boşa Vakit Geçirilmemesi İstendi. Bunları Artık Denetleyebileceğinizi Ona Sezdirin. Takip Edildiğini Anlarsa Daha Temkinli Davranacaktır. Öğrenci Önce Okulda Yapılan Örnekleri Evde Tekrar Edecek. Hatta Matematik Dersinde Yapılan Alıştırmaların Benzerleri Öğrenciler Tarafından İsim Ve Sayıları Değiştirilerek Evde Bir Çalışma Defterine Yazıp Çözmeleri Bilgilerin Pekişmesi Açısından Önemlidir. Her Gün Mutlaka 1 Saat Kitap Okunacak. Vakit Kalırsa Test Soruları Çözülecek. Sonra Bir Sonraki Günkü Ödeve Hazırlık İçin Araştırma Yapılacak. Bunun İçin İmkânınız Ölçüsünde Bilgisayar, Ansiklopedi Ve Gazete Ve Kaynak Kitaplardan Faydalanabilirler. Yapılan Çalışma Ve Fotokopiler Zamanında Okula Gelecek Ders Konusu Geçtikten Sonra Gelen Ödevin Ne Öğrenciye Ne De Sınıfa Bir Faydası Vardır. Hayat Bilgisindeki Etkinliklerin Bazılarının Aile Bireyleri İle Birlikte Yapılması Gerekli. Çocuk Hem Ödevini Yapmalı Hem De Bir Sonraki Güne Hazırlı Bir Şekilde Konu İle İlgili Fikir Alış Verişi Yapılarak Gelmelidir.

    10. Performans Görevlerimizi Sınıfta Yapıyoruz. Öğrenciler Araştırmalarını Önceden Yapıyorlar Ve Araştırmaları Sonucunda Sınıfımızda Performans Görevimizi Tamamlıyoruz. Proje Çalışmamızı Öğrencilerle Birlikte Belirleyeceğiz. Çalışmalarda Öğrencilerimize Sadece Rehberlik Edelim, Onların Yerine Ödevleri Yapmayalım” Dedi.

    11. Oluşturulan Sınıf Kitaplığımızdaki Kitapların Yeterli Olduğu Ancak Okumayı Sevdirmek İçin Bunları Zaman İçinde Güncellemek Gerektiği Söylendi. Öğrencilerin Okuma Seviyelerini İlerletmeleri İçin Yeni Kaynaklara İhtiyaçları Olduğu Bunun Da Hikâye Ve Masal Kitapları İle Sağlanabileceği Anlatıldı. Özellikle Tatil Döneminde Öğrencilerin Bu Hikâyelerle Okumayı Sevebilecekleri Ve Geliştirebilecekleri Üzerinde Durularak Velilere Bol Bol Hikâye Kitabı Almaları, Ayrıca Sınıfta Da Sınıf Kitaplığının Geliştirilebilmesi İçin Desteklerine İhtiyacımız Olduğu Anlatıldı. Sınıf Öğretmeni Duyarlılıklarından Dolayı Tüm Velilere Teşekkür Etti.
    Kullanılabilecek Yardımcı Kaynaklar Konusuna Geçildi. Bu Öğretim Yılında Da Geçen Yıl Olduğu Gibi Ders Kitaplarının Devletimiz Tarafından Ücretsiz Olarak Dağıtıldığı Söylendi. Bu Nedenle Ayrıca Bir Kitap Veya Dergiye İhtiyacımız Olmadığı Belirtildi.

    12. Öğrencilerimiz Okul Formalarının Üzerine Kesinlikle Fazladan Bir Şey Giymeyecekler. Saçlar Kısa Ve Temiz, Kızların İse Uzunsa Saçları Açık Değil Mümkünse Taralı Ve Örülmüş Olsun. Çocukların Tırnakları Kısa Ve Temiz Olmalı. Bir De Mümkünse Çantalarında Kuru Mendil Ve Islak Mendil Olması Temizlik Açısından Gerekli Olduğu Vurgulandı. Brovesiz Ve Armasız Öğrencinin Olmaması İstendi
    Yoklama Defterinden Öğrencilerin Devam Durumları Velilere Aktarıldı. Fazla Devamsızlık Olmadığı Ancak Okulun Başı Olarak Daha 1 Haftada 2–3 Gün Gelinmemesinin İleri Aşamalarda Günlerde Problemler Yaratacağı Özellikle Vurgulandı. Devamsızlık Yapan Öğrencilerinin Başarısının Düşeceği, Derslerden Geri Kalacağı, Öğrenciyi Olumsuz Etkileyeceği Önemi Vurgulanarak Anlatıldı. Öğrencilerin Dönem Boyunca Çok Özel Durum Gerekmediği Sürece Devamsızlık Yapmamaları Konusunda, Derse Zamanında Gelme Konusunda Gerekenlerin Yapılması İstendi. Derslerinin Olumsuz Yönde Etkilemesi Hatırlatılarak Akşam Yatma Vakitlerinin Ayarlanması, Sabah Erken Kalkması Ve Ev İle Okul Arası Yolda Oyalanmamaları, Erkenden Okulun Önüne Gelip Saatlerce Okulun Kapısında Beklememeleri Bunun Yerine Evde Ders Çalışmalarının Sağlanması Yönünde Uyarıldı. Okula Devamın Mutlak Sağlanması Konusunda Tüm Velilere Azami Hassasiyet Gösterilmesi İstendi.

    Çocukları Yetişkinlerden Ayıran En Önemli Özellik, Devamlı Bir Büyüme Ve Gelişme Süreci İçinde Olmalarıdır. Büyüme Ve Gelişme; Beslenme, Genetik Yapı, Cinsiyet, Çevresel Etmenler, Sosyo-Ekonomik Durum, Kültür Ve Gelenekler Gibi Çeşitli Etmenlerin Etkisi Altındadır. Bu Etmenler Arasında En Önemlisi De Kuşkusuz Beslenmedir. Büyüme Ve Gelişme Çocuğun Temel Sağlık Göstergelerindendir. Kalıtsal Özellikleri Ve Çevresel Etmenleri Kontrol Etmemiz, Her Zaman Mümkün Olmasa Da Bilinçli Bir Beslenme İle Daha Sağlıklı, Mutlu, Verimli Ve Uzun Bir Yaşama; Çocukluktan Başlayan Doğru Beslenme Alışkanlıkları Kazanarak, Adımımızı Atabiliriz.

    Okul Çağındaki Çocuk Ve Gençlerin, Hızlı Büyüme Ve Gelişme Nedeniyle, Pek Çok Besin Öğesine Olan Gereksinimi Yaşamının Diğer Dönemlerine Oranla Daha Fazladır. Bu Dönemde İyi Beslenme Alışkanlığı Kazanmak Ve Besin Öğeleri Yönünden Zengin Bir Diyet Tüketmek Çok Önemlidir; Çünkü “Sağlıklı Beslenme, Sağlıklı Çocukluk, Sağlıklı Çocukluk İse; Sağlıklı Yetişkinlik Demektir”.

    Çocuk Ve Gençlerin, Genellikle Hatalı Beslenme Alışkanlıklarına Sahip Oldukları Bilinmektedir. Öğün Atlama, Şeker, Tuz Ve Yağ İçeriği Yüksek Yiyecek-İçecek Tüketimi Bu Uygulamaların Başında Yer Almaktadır. Çocukluk Dönemindeki Bu Hatalı Beslenme Uygulamaları Kalp Hastalıkları, Yüksek Tansiyon Ve Şişmanlık Gibi Hastalıklar İçin Temel Risk Faktörü Oluşturmaktadır. Gerek Ailede Gerekse Okulda Yetersiz Beslenme Bilgisinin Verilmesi Yanı Sıra, Besin Endüstrisinde Özellikle Bu Yaş Gruplarına Yönelik Reklamlar, Kampanyalar, Hatalı Beslenme Alışkanlıklarının Kazanılmasının Nedeni Olmaktadır. Böylece Erken Yaşlarda Kazanılan Alışkanlıkların İleriki Yaşlarda Değiştirilmesinde Zorluklarla Karşılaşılmaktadır. Yetersiz Ve Dengesiz Beslenmeye Bağlı Sağlık Sorunları:

    Okul Çocuklarına Önerilen Besinlerin Yetersiz Dengesiz Veya Fazla Tüketilmesi Sonucunda İstenmeyen Bazı Sağlık Sorunları Ortaya Çıkmaktadır
    Bu Sorunlar:
    —Büyüme Ve Gelişme Geri Kalır. Bu Gerilik Büyüme Dönemi Bitinceye Kadar Telafi Edilmezse, Erişkinliğe Yansır Ve Bu Çocuklar Boyca Kısa, Zayıf Ve Güçsüz Birer Yetişkin Olurlar.
    —Enfeksiyon Hastalıkları Sık Ve Ağır Seyreder.
    —Ergenlik Döneminde Kemik Yoğunluğu En Üst Düzeye Erişmektedir. Bu Dönemde Kalsiyumun Yetersiz Tüketimi, İleriki Yaşlarda Görülen Osteoporoz İçin Risk Faktörü Oluşturmaktadır. Osteoporozdan Korunmak İçin Düzenli Egzersiz Yapılmalı Ve Yeterli Kalsiyum Tüketilmelidir.
    —Şişmanlık Önemli Bir Sorun Olarak Ortaya Çıkar. Çocukluk Dönemindeki Şişmanlık İleri Yaşlara Yansır Ve Yüksek Tansiyon, Kan Yağlarında Artış, Kalp-Damar Hastalıkları, Şeker Hastalığı Gibi Kronik Hastalıklara Zemin Hazırlar. Aynı Zamanda Bu Çocuk Ve Gençlerin Uygun Olmayan Zayıflama Diyetleri İle Sağlıkları Bozulur.
    —Diş Sağlığı Olumsuz Yönde Etkilenir. Özellikle Yemek Aralarında Ya Da Öğünlerde Sık Yenilen Şekerleme, Gofret, Çikolata, Kek Türü Yiyecekler İle Boş Enerji Kaynağı Olan Gazoz Ve Kolalı İçecekler Diş Çürümelerine Neden Olmaktadır.
    Uygulanacak Beslenme Eğitiminde Şunlara Dikkat Edilmelidir.
    —Sabah Kahvaltısını Mutlaka Yaptırın
    —Her Öğünde 4 Temel Besin Grubundan Yiyecek Tüketmesine Özen Gösterin
    —Günde En Az 2 Su Bardağı Süt İçme Alışkanlığını Edindirin
    —Günde En Az 5 Kez Sebze Ve Meyve Tüketsin.
    —Günde En Az 8–10 Bardak Sıvı Tüketsin
    —Günde En Az 2 Kez Dişini Fırçalasın(Sabah Ve Yatmadan Önce ).
    —Yemekleri Yavaş Ve İyi Çiğneyerek Yesin
    —Temiz Ve Mikropsuz Besin Tüketsin, Çiğ Sebze Ve Meyveleri Bol Su İle Yıkamadan Yemesin Açıkta Satılan Yiyecekleri Satın Almasın
    —Yağda Kızartılmış Ve Yağlı Besinlerden Uzak Dursun.
    —Çay Ve Kahve Gibi İçecekleri Yemeklerden Bir Saat Önce Veya Sonra Tüketsin
    —Öğün Aralarında Şekerli Besinleri Tüketmekten Kaçınsın, Bu Besinleri Yediği Ve İçtiği Zaman Dişlerini Fırçalasın Ya Da Ağzını Bol Su İle Çalkalasın.
    —Ellerini Yemekten Önce Mutlaka Yıkasın, Unutmayın Ki Kirli Eller Pek Çok Hastalık Mikrobu Taşımaktadır.
    —Yemek Yerken Ayrı Çatal, Kaşık, Bıçak, Tabak Ve Bardak Kullansın.
    —Düzenli Güneşlenerek Yeterli D Vitamini Almaya Özen Gösterisin
    —Önerilen Ağırlıkta Olup Olmadığına Dikkat Edin Ve İzleyin.

    13. Velilere İstek Ve Önerileri Soruldu. Veli, Öğretmen Ve Okul Uyumunun Ve İşbirliğinin Öğrenci Başarısında Temel Olduğu Belirtildi. Öğretmenle Sürekli İletişim İçinde Olunması Gerektiği, Verdiğim Telefon Numaralarından Tarafıma Ulaşılabileceği Açıklandı. Öğrencinin Yaşadığı Her Şeyle İlgili Bilgilerin Öğretmene Verilmesi Gerektiği Anlatıldı. Tek Tek Öğrenci Hakkında Kısa Bilgi Verildi.
    Toplantıya Katılan Veliler Teşekkür Edilerek, Başarılı Bir Eğitim ve öğretim yılı geçirilmesi dileğiyle toplantı sona erdi.


    Alıntıdır