2011 araba modelleri

'Resimli Konular' forumunda YAREN tarafından 4 Ocak 2011 tarihinde açılan konu


  1. 2011 araba modelleri ve özellikleri


    ModelleriYeni Opel Meriva 2011

    [​IMG]

    Opel’in mini MPV temsilcisi Meriva, ters açılan arka kapıları ile sınıfının sıradışı modellerinden biri olmayı hedefliyor. Eylül ayından itibaren Türkiye’de satışa sunulacak olan Meriva’da 1.3 lt dizel ve 1.4 lt turbo benzinli motor seçenekleri görev
    yapacak.

    Opel Meriva Detaylar ve Özellikler

    Yeni Opel Meriva, rakipsiz erişim kolaylığı, esnek koltuk konfigürasyonu ve son teknolojiyle yaratılmış kişisel saklama ve yükleme olanaklarının yanı sıra, sınıfında lider konfor özellikleriyle, konforu ve esnekliği yeni zirvelere taşıyor.

    Yeni Opel Ampera 2011

    [​IMG]

    Insignia, ardından yeni Astra ve şimdi ise Ampera: Yeni Opel modelleri ve ön modelleri son 12 ayda toplam 40 uluslararası ödül alarak ödül toplamayı artık bir alışkanlık haline getirmiş bulunuyor. En son ödül alan model ise Opel Ampera. 2011 yılı sonunda piyasaya sürülecek olan uzun menzilli elektrikli araç Ampera, Fransızların ünlü otomobil dergisi L’Automobile’in emisyonsuz araçların yenilikçi ve çevre dostu tahrik mekanizması konsepti noktasında yaptığı değerlendirmeler sonucunda “Yenilikçi Araç Ödülü” ile onurlandırılmış bulunuyor. Günlük kullanım için son derece uygun olan Ampera, lityum-iyon aküsü ile elektrik gücü kullanarak 60 km''ye kadar mesafe kat edebiliyor. Daha uzun mesafeli seyahatlerde küçük bir yanmalı motor tarafından elektrikle beslenen elektrik motoru sayesinde Ampera’nın menzili 500 kilometreye kadar çıkarılabiliyor.

    Yeni Opel Insignia 2011

    [​IMG]

    Ön tasarım olarak Insignia Sports Tourer ailenin diğer üyeleriyle aynı görünüme sahip. Büyük kromajlı radyatör ızgarası ve kaslı motor kaputu güçlü görünümü yaratan iki öğe. Otomobil A sütunundan itibaren kardeşlerinden ayrışmaya başlıyor. Krom görünümlü tavan rayları ismindeki sportifliği vurgular nitelikte. Yandan otomobilin arkaya doğru inen yapısı ve küçük tavan spoyleri dinamik unsurlardan bir kaçı. Arka bölümse küçük camı ve dik inen tasarımıyla radikal bir görünüme sahip değil. Tasarım olarak Insignia, alışılmış ağırbaşlı station wagon tasarımı yerine sportif görünmeyi tercih etmiş. 4908mm uzunluğa, 1856mm genişliğe ve 1520mm yüksekliğe sahip olan Insignia Sports Tourer en büyük rakibi VW Passat Variant’dan (4774/1820/1517mm) her disiplinde büyük bir otomobil.

    Yeni Ford Focus 2011

    [​IMG]

    Focus RS’in performans odaklı yapısı tasarımında da önemli değişikliklere neden olmuş.Daha fazla soğutma ihtiyacı duyan motor için, daha geniş havalandırma girişleri olan şişkin bir tampon tasarlanmış. Farların altındaki ve kaputun üzerindeki hava girişleri de aracın soğutulmasına yardımcı olması için düşünülmüş. RS logosu öndeki Ford ambleminin yanında, yan hava girişlerinin üzerinde ve bagaj kapağında kendini gösteriyor. Dışarıya doğru şişirilmiş dodikleriyle standart Focus’a oranla daha kaslı görünen RS’in arka tasarımında, ralli parkurlarından alınmış gibi görünen büyük spoyler dikkat çekiyor.

    Yeni Honda CR-V 2011

    [​IMG]

    Trafiğe çıktığımızda, özellikle de büyük şehirlerdeki yoğun trafikte kendimizi güçlü göstermek ve aynı zamanda güçlü hissetmek istiyoruz. Bunun için son 10 yılda imdadımıza SUV (Sport Utility Vehicle) diye tanımlanan araçlar yetişti. Her ne kadar biz her 4x4 dört araca ‘Jeep’ demeyi hala devam ettiriyor olsak da sportif kullanımlı bu araçlar aslında çok farklı bir ihtiyacı karşılıyor. Hem daha güçlü görünen hem de daha fazla güven veren bu araçlar, artık otomobillerin konforunu da aratmıyor. Arazi performansları çok sınırlı olan bu araçlar daha çok trafikte güç gösterisinin başrol oyuncuları olarak tanımlanabilir.
     



  2. Cevap: 2011 araba modelleri

    Yeni Opel Zafira 2011


    [​IMG]

    2005 yılında yeni versiyonuyla yollara çıkan Zafira, MPV’lerin zaten çok sönük kalan tasarım anlayışından payını almış bir modeldi. Bu yüzden üç yıl sonra güncelliği yakalamak için makyaj kaçınılmaz oldu.

    Tabii ki bu makyajdan öyle kapsamlı ve radikal değişiklikler beklemek yersiz olurdu. Farkı fark etmek için biraz daha dikkatli bakmak gerekiyor anlayacağınız! Ön ızgara çıtasındaki değişiklik, yuvarlak bir tasarıma kavuşan hava girişleri, içeride kumanda düğmeleri başta olmak üzere bazı detaylarda görülen krom kaplamalar gibi bazı değişikler bu makyaj operasyonunun en belirgin işaretleri oluyor. Zafira’daki en büyük eksiklik ise aracı daha çok ailelerin kullanacağını bile bile eşya gözlerinin unutulması olsa gerek!.. Zafira’nın 7 koltuklu olması rakiplerinin gerisinde kalmamasını sağlıyor ama iç mekanının kullanımının çok fazla işlevsel olmaması bunu gölgeliyor.

    İçeride çok fazla bir değişiklik olmasa da son dönemin en çok ihtiyaç duyulan teknolojik yeniliklerinden iPod bağlantısı artık Zafira’da da var. Bunun dışında tasarım da çok büyük bir değişiklik yok; daha taze bir görünüm ve güncellikten uzaklaşmamış bir çizgi Opel için yeterli gelmiş.

    Yeni Opel Corsa 2011

    [​IMG]

    “Opel Performans Center” ın tasarımcıları standart Corsa’yı nefes kesen sportif bir otomobil haline getirmişler. Tavan spoyleri, sportif ve gösterişli ön ve arka tamponlar, koyu renkteki difüzörleri ile entegre edilmiş merkezi üçgen şeklindeki egzoz ve özel tasarım yan aynalar Corsa’nın cesur ve sportif karakterini gösteren en önemli dış tasarım detayları olarak sıralanabilir.

    Yeni Opel Astra 2011

    [​IMG]

    Opel Astra, bu segmentteki en şık otomobillerden biri. Markanın son modellerinde gördüğümüz tasarım dilini en iyi şekilde kullandığı model Astra. Arkaya doğru uzanan LED destekli farlar ve kromajlı ön panjur Astra’nın yüzünü çok dinamik gösteriyor. Arka kısımda ise iki parçalı tasarlanmış stop grubunun ortasındaki büyük Opel logosu dikkatleri çekiyor.


    Yeni Ford Fiesta 2011

    [​IMG]

    Ford’un kinetik tasarım felsefesinin bir ürünü olan Fiesta, akıcı tasarım çizgileriyle çok dinamik görünüyor. Motor kaputunun üzerine doğru uzanan farlar, dar ön panjur ve panjurun altındaki büyük havalandırma girişleri Fiesta’yı oldukça çekici gösteriyor. Neredeyse arka cam hizasına yerleştirilmiş stop grubu ve yüksek tampon yapısı sportif bir görünüm elde edilmesini sağlamış. Arka camın dar yapısı ve büyük jantlar 3 kapılı test aracımızın dinamik yapısını destekleyen en büyük görsel öğeler.

    Yeni Honda City 2011

    [​IMG]

    Yeni City’e 1.4 i-VTEC motor eşlik ederken, otomobil 100 kilometrede ortalama 6,0 litre yakıt tüketiyor.

    Yeni City’nin düz şanzımanı, vites geçişlerinin daha yumuşak olması için geliştirilirken, tamamen yeni 5 ileri otomatik şanzıman, direksiyona monte edilmiş butonlar ile vites değiştirme seçeneği sunuyor.

    Yeni City’de sürücü ve yolcu hava yastıkları, yan hava yastıkları, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, ABS fren sistemi, elektronik fren gücü dağıtımı, acil durum fren desteği, ISOFIX çocuk koltuğu bağlantı noktaları, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, elektrik kontrollü direksiyon sistemi, ımmobiliser, derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon, dijital bilgi ekranı gibi özellikler standart donanım olarak sunuluyor.

    Teknik Özellikler
    Version Adı : HONDA City 1.4 ES Araç Sınıfı : C Yakıt Tipi : Benzinli Motor Hacmi : 1339 cc Silindir Sayısı : 4 Motor Gücü : 83 HP Maksimum güç devri : 6000 d/d Tork : 127 Nm Maksimum tork devri : 4800 d/d 0-100 km/s hızlanma : 11.8 s Son hız : 182 km/s Şehir içi yakıt tüketimi : 7.4 lt Şehir dışı yakıt tüketimi : 5.3 lt Karma yakıt tüketimi : 6.4 lt Kapı Sayısı : 4 Gövde Şekli : Sedan/4 Uzunluk : 4420 mm Genişlik : 1715 mm Yükseklik : 1470 mm Aks aralığı : 2550 cm Boş ağırlık : 1096 kg Taşıma kapasitesi: - Yüklü ağırlık : - Ön Lastik : 185/55 R 16 Arka Lastik : 185/55 R 16 Yakıt deposu : 42 lt Bagaj Hacmi : 506 lt Vites : Düz (M5) Çekiş : Önden çekişli Koltuk Sayısı : 5