Pırasanın Faydaları

Konu, 'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' kısmında ZeuS tarafından paylaşıldı.

  1. Pırasa besleyici ve sağlıklı kış sebzelerindendir. Kabızlık, böbrek taşları, öksürük gibi hastalıklara karşı etkilidir.

    Pırasanın faydaları, kalorisi ve besin değerleri


    Ciltteki sivilcelere pırasa suyu sürüldüğünde kısa sürede iyileşmesine yardımcı olur.
    Zeytinyağlı yemeği yapıldığında bağırsakları yumuşatır ve kabızlığa karşı etkilidir.
    İdrar söktürücü özelliğiyle böbrek kumu ve taşlarını tedavisine yardımcı olur.
    Pırasa şurubu göğsü yumuşatır ve öksürüğü keser. Pırasanın beyaz ve yeşil kısımlarını incecik doğrayıp üzerini geçecek kadar suyla haşlayın. Süzdükten sonra günde 2 bardak pırasa şurubunu için.

    Pırasanın Kalorisi ve Besin Değerleri
    Pırasa; potasyum, demir, kalsiyum mineralleri ve yüksek oranda lif içerir.


    100 gram çiğ pırasada; 25 kalori, 1.8 gram protein, 4.6 gram karbonhidrat, 1.3 gram lif, 278 miligram potasyum, 15 miligram C vitamini, 60 miligram kalsiyum, 2 miligram demir minerali bulunur.
    Alıntı
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 28 Nisan 2014


  2. Cevap: Pırasanın Faydaları

    hiç yemedim:D
     


Sayfayı Paylaş