Mineraller Nelerdir

Konusu 'Bizim Sözlük' forumundadır ve Sitem tarafından 24 Haziran 2011 başlatılmıştır.

  1. Sitem

    Sitem Üye


    Mineraller Hangi Besinlerde Bulunur? ,Mineraller,Mineral nedir,Minerallerin Görevleri ve Faydaları,Minerallerin görevleri,Mineral İçeren Yiyecekler,

    Mineraller Nelerdir

    Mineraller, vücudumuzun yaşam için gerekli fonksiyonlarını yerine getirebilmesi için ihtiyaç duyduğumuz inorganik maddelerdir. Mineraller vücudumuz tarafından üretilemediği için dışardan besinler yoluyla alınır.

    Vücudun pek çok hayati işlevinde mineraller, vitaminlerle birlikte görev alır. En önemli görevleri ise vitaminler ile diğer besinlerin vücut tarafından etkili bir şekilde kullanımını sağlamaya yardımcı olmaktır. Yetersiz mineral alımı vücut fonksiyonlarının bozulmasına ve çeşitli sağlık sorunlarına yol açar. Örneğin; kansızlık, anemi ya da demir eksikliği olarak adlandırılan ve ülkemizde oldukça yaygın olan bu rahatsızlığın temelinde "Demir minerali eksikliği" yatmaktadır. Sadece bir mineralin bile vücut tarafında yeterince alınamaması, pek çok şikayete yol açan kansızlığa neden olabilmektedir. Bu nedenle, yeterli mineral almak için dengeli ve sağlıklı beslenme çok önemlidir.

    Vücudun mineral ihtiyacı mg cinsinden çok düşük değerlerde olmakla birlikte, hamilelik döneminde, gelişme çağındaki çocuklarda, sporcularda ve bunun gibi çeşitli kişi ya da dönemlerde bu ihtiyaç artabilir.

    Mineral İçeren Yiyecekler :

    Kalsiyum içeren yiyecekler: Süt ve süt ürünleri, soya fasulyesi, brokoli, lahana, koyu yeşil yapraklı sebzeler, badem, ceviz, fıstık,sardalya.

    Demir içeren besinler : Kırmızı et, balık, yumurta sarısı, soya fasulyesi, kabuklu yemişler, kuru üzüm, pekmez.

    Bakır içeren besinler : Karaciğer, balık, kabuklu hayvanlar, yapraklı sebzeler, bezelye, fındık, ceviz, mantar, çavdar.

    Çinko içeren besinler : Yumurta sarısı, baklagiller, kabak çekirdeği, ayçiçeği çekirdeği, buğday tohumu, tüm tahıllar.

    İyot içeren besinler : Deniz balıkları, sebze (zeminin içerdiği iyot miktarına bağlı), iyotlu yemek tuzu.

    Potasyum içeren besinler : Meyve, sebze, süt ürünleri, muz, kurukayısı, kuru üzüm, portakal, avokado, kabak, incir, sarımsak, hurma, patates.

    Magnezyum içeren yiyecekler : Badem, fıstık, fındık, ceviz, soya fasulyesi, rafine edilmemiş tahıllar, tam tahıllı ekmek ve koyu yeşil sebzeler.

    Selenyum içeren besinler : Deniz ürünleri, tavuk, soğan, sarımsak, brokoli, buğday tohumu.

    Sodyum içeren besinler : Yemeklik tuz, buğulama ve salamura et, salam ve balık ürünleri, ekmek, peynir, maden suyu.

    Fosfor içeren besinler : Balık, et, yumurta, işlenmemiş tahıl ürünleri, fındık, ceviz, maya, peynir.

    Kükürt içeren besinler : Yumurta sarısı, et, süt, balık, peynir, fındık, ceviz, sebze.

    Manganez içeren besinler : Ananas, ceviz, fındık, baklagiller, işlenmemiş tahıl ürünleri, sebze, bira mayası, kakao.

    Krom içeren besinler : Siyah çay, kakao, bal, fındık, ceviz, ilenmemiş tahıllar, peynir, et, mantar.

    Flor içeren besinler : Balık, et, süt ürünleri, çay, kahve, su ve maden suyu, soya fasulyesi.

    Klorid içeren besinler :
    Yemek tuzu içeren her türlü besin (salam ve balık ürünleri, ekmek, peynir gibi)


     

Sayfayı Paylaş