Futbolda Hızlı Koşma Teknikleri

Konusu 'Spor Dünyası' forumundadır ve Wish tarafından 18 Nisan 2011 başlatılmıştır.

  1. Wish

    Wish Üye

    Futbolda Hızlı Koşma Teknikleri Nelerdir


    Hızlı koşma futbolda çok önemli bir olaydır. Hücümda ve savunmada hızlı koşarsanız rakibinizden biradım önde olursunuz.

    Hızlı koşma bilimi, hızlanma formu ve hızlanma tekniğinin başka açıdan adlandırılışı anlamına gelir.Uygun kullanılan çalışma teknikleri neticesinde oyuncuların kaslarını güçlendirerek en yüksek derecede en hızlı koşuya ulaşmasına imkan sağlayacak ve antrenmanda en iyi verimi elde edeceksiniz.
    Hızlanmayı geliştiren üç tane önemli faktör vardır.

    Bunlar oyuncunun duruşu, el hareketi ve ayak hareketleridir.

    Duruş : Hızlanırken öne doğru eğilme ama en hızlı durumuna gelirken de giderek dik pozisyona gelmemelisin.

    El hareketi : Güçlü ve koordine el hareketleri hızlanmanın her bölümünde gerekli olan önemli bir faktördür.Ellerin savrulması ayaklarla beli düzgün hale getirir.Bu balans gövdenin düz olmasını sağlar.

    Ayak hareketi : Belin ve ayakların birlikteliği gövdeyle yer zeminini yakına getirir.

    Doğru Hızlanma Tekniği

    1) Kafanın Duruşu: Gövdeyle aynı çizgide olması.
    2) Gövdenin Duruşu: Hızlanma başlarken az öne doğru eğilmesi,
    hızlanmanın en yüksek seviyesinde ise tüm vücudun dik halde olması.
    3) Ayakların Hareketi: Ağırlığın iki ayak üzerinde yayılması.

    Çeviklik

    Çeviklik demek hızlanmak, hızlanırken gerilemek yani her yöne hemen yönelebilirken vücut kontrolünün en iyi şekilde olması kabiliyetidir.Futbol sadece ileri oynanan bir oyun değildir.Futbol her türlü planlarda sahanın her bir tarafına koşulan bir oyundur.Çeviklik sırf koşu,güç veya dayanıklılık gibi kolay değildir.Oyuncular yön değiştirmeyi çabuk ve yeterli olarak geliştirirlerse sezona daha iyi hazırlanmış olurlar.Oyuncular her yöne olan hızlarını ve atletik kabiliyetlerini geliştirmeleri çok önemlidir.

    Çabukluk

    Oyuncunun başarılı performansı çabuk karar verme kabiliyetine bağlıdır.Çabuk karar veren oyuncu her zaman avantajlı durumdadır ve o durumu
    sürdürür.Çabuk karar verme özelliği bir oyuncuda ya vardır yada yoktur. Oyuncunun genetik yapısı çabukluğun geliştirilmesinde önemli bir etkendir.

    Reaksiyon Zamanı: Hızla uyarıya reaksiyon vermek.Oyuncunun uyarıya zamanında karşı önlem alması yenilgiyle yenme arasındaki farktır.Çabuk davranışı geliştirmenin hızlanmada ve çabuk karar vermede büyük rolü vardır.Bir oyuncu ne kadar çabuk beynine hareketlenme modellerini öğretirse, o kadar çabuk davranmasını bilir ve hareket halinde uygular.

    Nasıl Hızlı Olunur: Hareketlenme modellerini teknik olarak ne kadar çok sayıda tekrarlarsanız kafanızda o kadar hızlı ezberlersiniz.

    Süratlenme Koşusu

    Süratlenme koşusu birçok şeyin aynı anda yapıldığı antrenmandır. Bunlar kademeli olarak hızını giderek yükseltme, sonra aynı tempoda ilerleme,uzun adımlarla ilerleme ve sonunda depar atma,depardan sonrada nabızın normale dönmesi için yürüyüşüyle geri dönmek.

    Her değişik hızlanma aynı mesafelerde yapılmalıdır.Hız koşuları için 10-20 metre, aerobik içinde 100-200 metre.Yürüyüş segmenti yavaş olmalıdır ki oyuncunun kalp atışı 120-130′a kadar insin.Bu antrenmanı tekrarlamak oyuncunun ne kadar formda olmasına bağlıdır.Yorulana kadar tekrarlanmalı ama tükenene kadar değil.Antrenmanın oyuncu üzerinde aşırı yük olmaması için ya tekrarlar artırılmalı yada her koşu için zaman kısaltılmalıdır.
    Dinlenme zamanı oyuncunun kalp atışının ne kadar zamanda düzeldiğine göre uygulanmalı,oyuncuyu yormamak için değil.
    Top sürme kabiliyeti bu antrenmana da bağlanabilir. Sezon öncesi veya sezon başı için iyi bir antrenman metodudur.Süratlenme koşusu soğuk havalar içinde ideal bir antrenmandır,çünkü kademeli hız yükselmesi kasların sakatlanma riskini azaltır.
     

Sayfayı Paylaş